08 – 587 196 00

Nomo Kullager

”Vi har genom åren haft en nära relation till Kontorskraft med god support, därför tog vi hjälp av dem även för denna lösning”

Jessica Lehmann, Inside Sales Manager på Nomo

Smidigare samarbete med rätt lösning

Nomo är industrins problemlösare. De erbjuder alla typer av rullager, glidlager, transmissioner, tätningar och relaterade tjänster. Detta i kombination med djup teknisk kunskap, smarta logistiklösningar och starkt fokus på hållbarhet.

Nomo Group stod inför utmaningen att förena sin kommunikationsinfrastruktur över flera länder. De behövde en flexibel och kostnadseffektiv lösning för telefoni och kommunikation som kunde stödja deras verksamheter i Norden och underlätta smidigt samarbete mellan medarbetare i olika länder. Dessutom krävde de en pålitlig supportfunktion för att säkerställa hög tillgänglighet och snabb problemlösning oavsett plats. nomo

Då Nomo under de senaste 10 åren vuxit och expanderat i flera nordiska länder med olika telefonilösningar i samtliga länder hade vi kommit till en punkt där vi behövde en gemensam lösning i alla våra länder. Vi har genom åren haft en nära relation till Kontorskraft med god support, därför tog vi hjälp av dem även för denna lösning. -säger Jessica Lehmann, Inside Sales Manager.

Lösning

För att möta dessa behov valde kunden att investera i vår Telavox-lösning, en avancerad plattform för telefoni och kommunikation som är särskilt utformad för att stödja deras verksamheter i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Telavox-lösningen integrerade mobil och fast telefoni samt möjliggjorde sömlös kommunikation och samarbete. Lösningen erbjöd också centraliserad hantering och rapportering, vilket gav dem full kontroll och insikt över all kommunikation inom verksamheten.

För att ytterligare optimera deras dagliga verksamhet tillhandahåller vi support genom vår helpdesk. Detta säkerställde snabb och effektiv problemlösning, vilket hjälpte kundens medarbetare att maximera nyttan av lösningen.

Resultat

Implementeringen av Telavox-lösningen och vår supporttjänst ledde till flera förbättringar för Nomo Group:

  • Plattform: En enhetlig kommunikationsplattform som samlar all telefoni och samarbetsfunktionalitet på ett och samma ställe, vilket underlättar en smidig och effektiv kommunikation över hela Norden.
  • Växel: En molnbaserad växellösning som möjliggör flexibla och skalbara inställningar, anpassade efter kundens specifika behov och krav i olika länder, vilket garanterar tillförlitlighet och kontinuitet i verksamheten.
  • Licenser (fast & mobil): Enkel hantering av licenser för användare och enheter i en central plattform, vilket ger kostnadskontroll och flexibilitet att anpassa lösningen i takt med företagets tillväxt.
  • Portal: En användarvänlig och intuitiv portal som ger medarbetarna enkel tillgång till alla kommunikationsverktyg samt möjliggör självbetjäning, vilket minimerar behovet av teknisk support.
  • Administration: Centraliserad administration som ger full kontroll och översikt över hela kommunikationslösningen, vilket förenklar hantering, support och uppföljning för IT-avdelningen.
  • Support (Helpdesk): Snabb och effektiv assistans för användarna, vilket hjälper dem att maximera värdet av sina verktyg och tjänster.
  • SPOC (Single Point of Contact): En central kontaktpunkt för alla supportfrågor, tillgänglig på flera språk och anpassad för alla nordiska länder, vilket förenklade kommunikationen för medarbetarna.

www.nomo.com/sv-se