08 – 587 196 00

Xerox Workplace Solution – En effektiv och skalbar skrivarlösning

Xerox Workplace Solutions är en effektiv och skalbar lösning som hjälper företag att hantera sina utskrifts och dokumentprocesser på ett effektivt och hållbart sätt.

xerox workplace solutions

Xerox Workplace Solutions är en avancerad molnbaserad programvara som hjälper företag att hantera och optimera sina utskrifts och dokumentflöden. Med Xerox Workplace Solutions kan du skriva ut, skanna och hantera digitala dokument från en centraliserad plats. Lösningen kan anpassas efter företagets unika behov och är skalbar för att passa företag i alla storlekar.

Vi hjälper dig med med rätt skrivare

Våra skrivare

Med Xerox Workplace Solutions kan du spåra och hantera utskriftskostnader och minska pappersanvändningen genom att främja digitala arbetsflöden. Programvaran kan även hjälpa företag att minska sina miljöpåverkningar samtidigt som de sparar pengar.

Det är också lätt att använda, du behöver bara logga in på molntjänsten från en webbläsare eller från en mobilapp för att komma igång. Med allt på en plats kan du hantera dina utskrifts- och dokumentflöden smidigt och enkelt.

Xerox Workplace Suite

Xerox Workplace Suite är utformad för installation på en server för att tillhandahålla en privat, säker och skräddarsydd lösning för lokala distributioner. Det flexibla och modulära tillvägagångssättet ger dig möjlighet att licensiera endast de funktioner som passar dina affärsbehov, oavsett antalet enheter som används. På så sätt kan du optimera din verksamhet och anpassa programvaran efter dina specifika behov.

Xerox Workplace Suite är en mjukvarulösning för dokumenthantering och informationshantering som är utformad för att hjälpa företag och organisationer förbättra sin produktivitet, minska sina kostnader och öka säkerheten vid hantering av dokument och informationshantering. Detta verktyg erbjuder flera funktioner för dokumenthantering,  automatisk klassificering och indexering av dokument, sökfunktioner, versionhantering, digitala signaturer och stämplar. Med Xerox Workplace Suite kan användare även hantera hela arbetsflödet, från skapande och redigering av dokument till distribution och arkivering.

Säker inloggning och autentisering

Utöver funktioner för dokumenthantering inkluderar Xerox Workplace Suite också verktyg för säker inloggning och autentisering, vilket hjälper till att skydda företagets data och dokument. Xerox Workplace Suite kan också integreras med molnbaserade filsystem och e-post, vilket möjliggör sömlös delning och samarbete på dokument.

Nyckelfunktioner

  • Åtkomstkontroll och Autentisiering
    Använd grundläggande utskriftsregler för att ta kontroll över kostnader och begränsa åtkomsten på användar eller gruppnivå. Med enkel inloggning (SSO) kan du autentisera dig en gång med ett kort, mobil enhet eller inloggningsuppgifter för att få tillgång till alla dina SSO-aktiverade appar på MFP utan att behöva logga in igen.
  • Innehållssäkerhet
    Innehållssäkerhetsfunktioner skyddar mot förlust av data eller immateriell egendom genom att söka igenom alla dokument som skrivs ut, kopieras eller skannas via Xerox licensierade MFP. Om en användardefinierad term eller textsträng (t.ex. konfidentiellt eller endast internt bruk) hittas, skickas en varning med jobbdetaljer och innehåll till en administratör för uppföljning.
  • Mobilutskrift
    Utskrift från mobila enheter är lätt och smidigt. Skicka jobb från olika operativsystem som Windows, Mac, Linux och även från mobilappar på surfplattor som iOS, Android och Windows Surface. Med pull/follow-arbetsflödet kan jobben skickas till en kö och användaren kan skriva ut dem när det passar dem
  • Redovisning, rapportering och regler
    Ställ in åtkomstkontroll och utskriftsregler så du kan övervaka utskrifter i hela organisationen.

Xerox Workplace Cloud

Xerox Workplace Cloud är för organisationer med begränsad tillgång till IT-support eller företag som har flera nätverksmiljöer och vill minska sin infrastruktur, är programvaran det optimala valet. Genom att använda denna lösning kan man självständigt hantera sin IT-miljö och minska infrastrukturen, vilket leder till ökad flexibilitet och minskade kostnader. Programvaran är enkel att använda och kan anpassas efter de specifika behoven för att hjälpa till att uppnå affärsmålen.

Xerox Workplace Cloud är en molnbaserad lösning för dokumenthantering och informationshantering som är utformad för att hjälpa företag att effektivt hantera dokument och data från en centraliserad plattform i molnet.

Säker och enkel dokumentdelning med molnbaserad lösning

Med Workplace Cloud kan företag och organisationer hantera dokument från olika källor, skrivare, skannrar och mobiltelefoner. Denna lösning möjliggör också funktioner för säker delning av dokument och data, och ger användarna möjlighet att samarbeta på dokument i realtid från vilken plats som helst.

Det inkluderar också en mängd olika verktyg för att hjälpa organisationer att hantera säkerheten och kostnaderna för dokumenthantering. Till exempel kan företag enkelt skapa säkerhetsregler och riktlinjer för dokumenthantering, hantera användaråtkomst och behörigheter, och spåra användning av dokument och skrivare

Är utformad för att vara enkel att använda och implementera, och kan anpassas efter företagets behov. Genom att använda en molnbaserad lösning för dokumenthantering och informationshantering, kan företag förbättra sin produktivitet, minska sina kostnader och öka säkerheten på arbetsplatsen.

Nyckelfunktioner

  • Autentisering och åtkomstkontroll
    Med enkel inloggning kan du använda ett kort, en mobil enhet eller inloggningsuppgifter för att få tillgång till alla dina appar på skrivaren utan att behöva logga in igen. Du kan också använda utskriftsregler för att kontrollera kostnader och begränsa användarnas/funktionernas åtkomst.
  • Mobila utskrifter
    Skriv ut från mobila enheter enkelt och flexibelt med lösningen. Oavsett om du använder Windows, Google Chromebook, Mac OS, Linux, iOS, Android eller Windows Surface kan du skicka utskriftsjobb från din enhet. Du kan skicka jobben till en kö och skriva ut dem när som helst med en traditionell pull/follow-arbetsflöde.
  • Redovisning, rapportering och regler
    Administratörer kan enkelt övervaka alla utskrifter i organisationen med hjälp av konsoliderade rapporterings och redovisningsfunktioner. En instrumentpanel ger snabb överblick av utskriftsaktiviteter och status. Genom att identifiera de största användarna efter avdelning eller användningsläge kan administratörer kontrollera kostnaderna effektivt.

Vi hjälper dig!

Är du intresserad av att hör mer om Xeros Workplace Solutions? eller behöver du få hjälp med din befintliga skrivare eller är du ute efter att hyra en ny finns vi här för att ge dig den hjälp du behöver.

Skicka förfrågan